Klicka här för att använda vår webbplats med mer tillgänglighetsstöd, som skärmläsare.

Vanliga frågor och svar

I följande dokument beskrivs vanliga frågor och svar för Next-webbplatsen.
Vanliga frågor, korrekt den

Vi gör allt vi kan för att minska effekterna av Brexit. Inga extra avgifter debiteras. Du kan förvänta dig samma fantastiska service och produkter.

Vi har öppet som vanligt online. Situationen med coronaviruset fortsätter att förändras och vi arbetar hårt för att säkerställa allas säkerhet samtidigt som vi fortsätter att erbjuda den bästa servicen vi kan. Vi har infört extra säkerhetsåtgärder för att skydda vår lagerpersonal och se till att de kan arbeta i en säker miljö.

HUR SKAPAR JAG ETT KONTO?

Det är enkelt att skapa ett konto, klicka bara på ”Mitt konto” och välj ”Nya kunder” för att ange dina uppgifter. Tänk på att du bara kan använda vanliga tecken för att registrera dig.

Kontrollera att ditt konto är registrerat i ditt namn och att leveransadressen matchar faktureringsadressen för ditt kredit- eller betalkort.

LOGGA IN PÅ MITT KONTO

Klicka på ”Mitt konto”, ange e-postadressen och lösenordet som du använde när du skapade kontot och klicka på ”Logga in nu”.

Det är lätt att glömma bort lösenordet. Om du har glömt ditt lösenord klickar du på ”Glömt lösenord” och följ anvisningarna.

Vi skapar ett tillfälligt lösenord åt dig som skickas till e-postadressen du har registrerat.

Så här gör du ditt lösenord säkrare:

  • Kombinera bokstäver, siffror och symboler
  • Använda kombinationer eller tecken som inte finns i en ordbok
  • Se till att det är långt. Next tillåter lösenord som är 6–12 tecken långa – ju längre lösenordet är, desto säkrare blir det
  • Använd ord och fraser som är svåra att gissa sig till
  • Undvik ditt namn eller din födelsedag
  • Använd inte sekvenser eller upprepade tecken. Till exempel ”12345678” eller ”qwerty”
  • UPPDATERA MINA UPPGIFTER

    Du kan ändra din adress, ditt telefonnummer och din e-postadress på ditt konto genom att klicka på ”Mitt konto” och sedan på ”Redigera dina uppgifter”.

    Var noga med att ändra dina uppgifter om du nyligen har flyttat innan du gör en beställning.

    Eftersom vi behandlar beställningar snabbt kan vi inte ändra din adress när du har gjort din beställning. Beställningar som gjorts innan du uppdaterade dina adressuppgifter levereras till den adress som visas i din e-postbekräftelse.

    JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD

    Om du har glömt ditt lösenord klickar du på ”Glömt lösenord” och följ anvisningarna. Vi skapar ett tillfälligt lösenord åt dig som skickas till e-postadressen du har registrerat.

    Om du anger ditt lösenord felaktigt 3 gånger ombeds du ange en unik kod som visas på skärmen för att fortsätta.

    Please note: If you have not placed an order within the last 12 months, you will be required to open a new account, simply register‘here’

    UPPDATERA MITT LÖSENORD

    Hur ändrar jag mitt lösenord?

    Logga bara in på ”Mitt konto” och välj länken ”Återställ lösenord”.

    Vi skapar ett tillfälligt lösenord åt dig som skickas till e-postadressen du har registrerat.

    HJÄLP MED MITT KONTO

    Avsluta mitt konto

    Vad tråkigt att du vill avsluta ditt konto. Se till att du har fått alla beställningar och eventuella utestående återbetalningar innan du kontaktar oss för att göra detta åt dig.

    JAG VILL ÄNDRA MARKNADSFÖRINGSINFORMATIONEN JAG FÅR

    Om du vill uppdatera vilken marknadsföringsinformation du får från oss loggar du in på ”Mitt konto”, markerar/avmarkerar rutan intill ”Kommunikationspreferenser” och klickar på ”Uppdatera”.

    Du kan även avsluta prenumerationen längst ned i ett nytt kampanjmeddelande. Klicka bara på länken ”Avregistrera” och välj ”Avsluta prenumeration”.

    Om du slutar prenumerera på våra marknadsföringsmeddelanden får du inte information om de senaste erbjudandena, prissänkningar och när Next-rean börjar på vår webbplats.

    Det kan ta några dagar innan våra register uppdateras, så oroa dig inte om du får e-postmeddelanden under den tiden.

    GÖRA EN BESTÄLLNING

    Du måste ha ett Next konto för att kunna göra en beställning. Om du är en befintlig kund kan du ange din registrerade e-postadress och ditt lösenord för att logga in innan du påbörjar din beställning.

    För att göra en beställning klickar du bara på en artikel, väljer storlek och klickar på "Lägg till i varukorg". Om du känner till artikelnumret kan du ange det i sökfältet eller använda alternativet ”Snabbhandla”. Du kan även bläddra i våra kategorier med hjälp av rullgardinsmenyerna högst upp på sidan.

    När du har handlat klart väljer du bara ”Gå till kassan” i din varukorg.

    Om du inte har ett Next-konto behöver du inte oroa dig – du kan skapa ett i kassan.

    Du kan sedan välja din betalningsmetod och slutföra din beställning.

    Vi skickar en e-postbekräftelse till din registrerade e-postadress när beställningen har gått igenom. Det kan ta några timmar innan det kommer fram. Glöm inte att även titta på skräppostmappen!

    du vill göra din beställning per telefon, vi har öppet 24 timmar om dagen. Observera att vi endast kan ta emot beställningar via telefon om du betalar med kredit- eller betalkort. Faktureringsadressen för ditt kredit- eller betalkort måste matcha din leveransadress.

    BETALA

    Jag kan inte betala

    Om du inte kan gå vidare till kassan, kontrollera att det inte finns några ”Slutsålda” artiklar i din varukorg. Ta bara bort dessa innan du går vidare med din beställning. Du kan tyvärr inte förbeställa eller reservera artiklar just nu.

    ÄNDRA MIN BESTÄLLNING

    Kan jag ändra en beställning?

    Vi behandlar beställningar snabbt så att dina varor levereras så snart som möjligt. Det innebär att vi inte kan ändra din beställning när du har slutfört den.

    Det enda undantaget är om du vill annullera en artikel som är försenad. Kontakta oss så kan vi hjälpa dig med detta.

    Titta på artiklarna när du får din beställning. Om du fortfarande känner att de inte passar kan du bara returnera dem till oss så får du en fullständig återbetalning till vald betalningsmetod. Observera att portot måste betalas av avsändaren och inte återbetalas av Next.

    SPARA MIN VARUKORG

    Du kan spara artiklar i varukorgen med hjälp av knappen Spara till senare. Den här funktionen gäller endast artiklar till fullpris. Spara till senare är inte tillgängligt under reaperioder.

    KAMPANJKODER

    Då och då skickar vi kampanjkoder till kunder. För att få din rabatt anger du bara koden i rutan ”Kampanjkod” i kassan. Koden består av en kombination av bokstäver och siffror.

    Om kampanjkoden inte fungerar kontrollerar du att den har angetts korrekt. Alla kampanjkoder måste anges med stora bokstäver, precis som de visas på din broschyr, ditt kampanjkort eller i e-postmeddelandet. Kampanjrabatten tillämpas omedelbart, innan betalningen genomförs.

    Alla villkor och utgångsdatum för aktuella kampanjer finns i våra ”Allmänna villkor”.

    KAN JAG SE MINA TIDIGARE BESTÄLLNINGAR?

    Du kan tyvärr inte se din orderhistorik på ditt konto. Kontrollera bara din e-postbekräftelse, här hittar du alla artiklar som du har beställt och det förväntade leveransdatumet.

    Om du inte har fått en bekräftelse via e-post inom 24 timmar efter att du gjort din beställning men har debiterats, meddela oss så kontrollerar vi detta åt dig.

    HJÄLP MED EN BESTÄLLNING

    Har min beställning gått igenom?

    Om du är osäker på om din beställning har behandlats, kontrollera om du har fått en orderbekräftelse via e-post från oss. Detta bör skickas så fort du har gjort din beställning. Om du inte har fått en bekräftelse via e-post efter en timme, meddela oss så kontrollerar vi detta åt dig.

    MIN ARTIKEL ÄR SLUT I LAGER

    Om artikeln förväntas komma in i lager igen visas ett uppskattat datum i rullgardinsmenyn, till exempel ”Beställ nu och få leveransen inom 1–2 veckor”.

    Du kan även ta en titt på senast inkommet.

    KAN JAG BESTÄLLA EN KATALOG ELLER BROSCHYR?

    Det går tyvärr inte att beställa en katalog eller broschyr. Du kan handla ur vårt omfattande utbud av produkter online.

    Vi skickar ut marknadsföringsinformation då och då, så kontrollera att du prenumererar på detta genom att gå till ”Mitt konto”.

    VILKA BETALNINGSMETODER KAN JAG ANVÄNDA?

    Vi accepterar följande kreditkort: Visa, Mastercard, American Express, Maestro, PayPal och Klarna.

    Kortet måste vara registrerat på kontoadressen.

    Vi kan inte acceptera kort som löper ut inom de närmaste 5 dagarna. Kortuppgifter kontrolleras och verifieras av en tredje part och varor skickas när godkännande har erhållits.

    KAN JAG BETALA MED PRESENTKORT?

    Det går tyvärr inte att betala med ett presentkort online. Presentkort kan endast köpas och användas i Storbritannien.

    HJÄLP MED SPARADE KORT

    Jag vill uppdatera mina sparade kort

    Gå bara till ”Mitt konto” och välj alternativet ”Hantera sparade kort”. Välj det kort du vill uppdatera så ser du skärmen ”Redigera kort”.


    Ta bort ett sparat kort

    Gå bara till ”Mitt konto” och välj alternativet ”Hantera sparade kort”. Välj kortet du vill ta bort och välj alternativet ”Ta bort kort”. Det tas bort från ditt konto omedelbart.

    HJÄLP MED BETALNINGAR

    Jag kan inte göra en betalning

    Vissa banker kräver ytterligare säkerhetskontroller innan de tillåter att en kortbetalning behandlas. Om din kortbetalning avslås i kassan, kontakta din bank direkt. De kan ge dig ytterligare råd. Kontrollera även att ditt betalkort har konfigurerats för internationella betalningar av din kortutgivare.


    Har min betalning gått igenom?

    Kontrollera om du har fått ett e-postmeddelande med en orderbekräftelse från oss. Detta bör skickas så fort du har gjort din beställning. Om du inte har fått en bekräftelse via e-post efter en timme, meddela oss så kontrollerar vi statusen på betalningen åt dig.

    VIKTIG LEVERANSINFORMATION

    Hemleverans

    Delivery lead times will be confirmed at checkout.

    Great news, shipping is currently free for all orders over SEK 400. Orders under SEK 400 will be charged at SEK 60 for shipping per order.

    Ytterligare leveransinformation

    Leverans till en annan adress än kontoadressen är tyvärr inte möjligt. Detta omfattar en jobbadress, en postbox eller en adress i ett annat land.

    Om du gör flera beställningar under en kort tidsperiod, tänk på att de kan sampackas, så att du får varorna så fort som möjligt.


    Kommer jag att debiteras tullavgifter?

    Du är ansvarig för att säkerställa att alla produkter du beställer följer statliga och federala importregler. Våra försäljningsvillkor för våra kunder i Sverige är leverans med tull betald. Det innebär att det belopp du betalar omfattar leverans till den angivna adressen inklusive alla avgifter och skatter för tull.


    SPÅRA MIN BESTÄLLNING

    Want to know the current status of your orders and returns? Simply log into 'My Account' and click on 'My Orders' to see the latest tracking information for your parcel. När din beställning är på väg får du ett spårningsnummer via e-post. To track your parcel, click on the link in the email and you'll be directed to the courier website. Om du inte hittar spårningsmeddelandet kan du titta i skräppostmappen.

    JAG HAR PROBLEM MED MIN LEVERANS

    Jag har inte fått min beställning

    Simply check the online tracking of your parcel by logging into 'My Account' and click on 'My Orders. Alternatively, you can also click on the link in your email from us. Om det står att paketet har levererats men du inte har fått något, meddela oss så kan vi hjälpa dig.


    En artikel saknas i mitt paket

    Om en artikel saknas i ditt paket kan den försenad. I så fall skickas det i ett separat paket när vi får in fler artiklar i lager. Kontrollera e-postmeddelandet med din orderbekräftelse. Försenade artiklar bör vara markerade med ett förväntat leveransdatum.

    Ibland kan en artikel skickas separat från ett annat lager. Kontrollera följesedeln om det saknas en artikel i paketet, här bör framgå om en artikel ska skickas senare. Kontrollera även om du har fått ett andra spårningsnummer via e-post, det indikerar att ett andra paket har skickats.

    Om du får ett skadat paket, kontrollera att alla artiklar du beställt ligger i paketet. Om några artiklar saknas eller är skadade, kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan hjälpa dig.

    Jag har fått fel artikel

    Vi beklagar att du har fått fel artikel/den inte överensstämde med beskrivningen. Kontakta oss så snart som möjligt, så att vi kan hjälpa dig ytterligare.

    FELAKTIGA ARTIKLAR

    Jag har fått en felaktig artikel

    Vi beklagar verkligen att du har fått en felaktig artikel. Om artikeln har ett synligt fel när du tar emot den, kontakta oss med information om felet innan du gör en retur, så att vi kan ge dig råd om vad du bör göra.

    Ett fel har uppstått med min artikel

    Vi beklagar verkligen att det har uppstått ett fel med din artikel under användning. Kontakta oss så snart som möjligt med information om felet innan du gör en retur, så att vi kan ge dig råd om vad du bör göra.

    VIKTIG RETURINFORMATION

    Du kan returnera oanvända artiklar inom 28 dagar efter att du har tagit emot dem via post med hjälp av returetiketten på baksidan av leveransavin. Porto måste betalas av avsändaren och återbetalas inte av Next. (Detta påverkar inte dina lagstadgade rättigheter).

    Alla returer ska skickas via post till:

    Next c/o DHL Home Delivery GmbH

    Vor der Hecke 980

    Tor 100,34355

    Staufenberg, Germany

    Om du inte returnerar artikeln inom den angivna tiden kan vi behålla artikeln och/eller inte återbetala alls eller återbetala det aktuella eller senaste försäljningspriset. Alla kosmetikprodukter, personvårdsprodukter och vissa smycken kan endast returneras om det är fel på dem. Om en produkt har en säkerhetsförsegling accepteras inte återbetalning eller byte om förseglingen har brutits, om det inte är fel på produkten.

    Alla kosmetikprodukter, personvårdsprodukter och vissa smycken kan endast returneras om det är fel på dem. Om en produkt har en säkerhetsförsegling accepteras inte återbetalning eller byte om förseglingen har brutits, om det inte är fel på produkten.

    När krediteras jag för de returnerade artiklarna?

    Artiklar återbetalas till ditt kort när de når ett Next-lager.

    Det kan ta 28 dagar innan återbetalningen visas på ditt kort.

    BETALAR JAG FÖR RETURER?

    Ja, vi erbjuder inte gratis returer för tillfället. Porto betalas av avsändaren och återbetalas inte av Next.

    KAN JAG BYTA EN ARTIKEL

    Vi erbjuder tyvärr inte byte. Du kan dock helt enkelt returnera artiklar du inte vill ha till oss, få en full återbetalning enligt vår ”Returpolicy” och sedan göra en ny beställning av de artiklar du vill ha.

    INFORMATION OM ÅTERBETALNINGAR

    När får jag min återbetalning?

    Your returns will be refunded automatically to the method of payment used for the order.

    Please allow 28 days for the refund plus the additional time in the table below (which varies by payment method).

    Payment Method

    Timescales for a Refund

    Credit/Debit card

    5 working days

    Paypal

    3 working days

    Afterpay

    5 working days

    Klarna

    5 working days

    Apple Pay

    7 working days

    Pay24

    5 working days

    Ideal

    5 working days

    UCS

    5 working days

    Yandex

    5 working days

    Cash on Delivery

    7 working days

    Du får en bekräftelse via e-post när artikeln har återbetalats. Om du har betalat med kort, kontrollera ditt kontoutdrag från dagen för beställningen och framåt, eftersom din återbetalning kan visas mot orderdatumet.

    Om du har betalat med en annan betalningsmetod, kontakta betalningsleverantören/utfärdaren för att hitta återbetalningen.


    HJÄLP MED RETURER

    Jag har tappat bort min retursedel

    Oroa dig inte om du inte längre har retursedeln eller etiketten som låg i paketet, vi kan skicka en ny via e-post. Du måste returnera artiklarna tillsammans med retursedeln, för att undvika problem vid behandlingen av återbetalningen.

    VÅRA KONTAKTUPPGIFTER

    Om du har en fråga kan vi hjälpa dig direkt via live-chatt. Klicka på länken nedan för att komma igång.


    Chatta med oss


    Vi finns här och är redo att prata

    Ring oss


    Vi finns här för att hjälpa dig, men du kanske behöver vänta några minuter på att bli ansluten.


    Chatten är tillgänglig 24/7 överallt!

    Jag har ett klagomål

    Om du inte är nöjd med någon av våra produkter eller vår service får du gärna höra av dig.

    Vi vill alltid ställa saker till rätta, så kontakta oss med hjälp av metoderna nedan:

    Skicka ett e-postmeddelande till International_Complaints@nextdirect.com

    Ange ditt namn, din adress och ditt telefonnummer så att vi kan komma i kontakt med dig så snart som möjligt.

    GÅ TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN

    Allmänna villkor

    Bekräfta byte av land

    Vill du verkligen lämna den här webbplatsen?

    Om du lämnar den här webbplatsen
    förlorar du din varukorg och innehållet i den.

    Avbryt

    Nyligen visade

    Loading...

    Det finns inga nyligen visade artiklar att visa. Artiklar visas här när du tittar på dem. Du kan sedan välja bilderna för att gå tillbaka till artiklarna.

    Hoppsan, något blev fel! Försök igen